مصرف ویتامین C، خطر ابتلا به نقرس را در مردان کاهش میدهد .
نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که مصرف ویتامین C منجر به دفع بیماری نقرس در مردان میشود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مردانی که مقادیر زیادی از این ویتامین را از طریق غذا یا مکملها دریافت میکنند کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار دارند. نقرس شکلی از تورم مفاصل است که در اثر وجود اسید اوریک در خون بوجود میآید.
دکتر هیون چویی و همکارانش در دانشگاه بریتیش کلمبیای ونکوور در مقالهای که در نشریه بایگانیهای پزشکی داخلی منتشر شد، اظهار داشتند: مصرف ویتامین C میتواند یک انتخاب مفید برای جلوگیری از نقرس باشد زیرا این ویتامین میتواند باعث کاهش اسید اوریک در خون شود.
نظارت بر ۴۷ هزار مرد آمریکایی از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۶ نشان داد که هر ۵۰۰ میلیگرم افزایش در مصرف روزانه این ویتامین، منجر به کاهش ۱۷ درصدی خطر ابتلا به بیماری نقرس میشود.
تیم تحقیقاتی درباره افراد تحت مطالعه اظهار داشت: آن عده از این افراد که روزانه هزار و ۵۰۰ میلیگرم مکمل ویتامین مصرف میکردند، در مقایسه با آنان که کمتر از ۲۵۰ میلیگرم در روز مصرف داشتند، ۴۵ درصد کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار داشتند. اگرچه این بیماری میتواند زنان را نیز دچار کند اما قربانیان اصلی آن به طور مشخص مردان ۴۰ سال به بالا را شامل میشود.
بیماری نقرس که هر ساله سه میلیون نفر را در آمریکا مبتلا میکند میتواند منجر به تخریب مفاصل شود و ارتباط مستقیمی با مصرف مشروبات الکلی، چاقی، فشار خون بالا و رژیم غذایی حاوی گوشت و پنیر دارد.
گفتنی است، هر پرتقال در حدود ۷۰ میلیگرم ویتامین C دارد که نوع غلیظ شده این ویتامین در قالب قرص عرضه میشود.
pezeshk . us
مطالب مرتبط با مصرف ويتامين C می تواند به پیشگیری از بيماری نقرس در مردان کمک کند
پسورد فایل:

